Розвиваючі заняття
Спрямовуються на оволодіння отримувачами послуг знаннями, уміннями і навичками, необхідними для повсякденного життя, здобуття освіти і особистісного розвитку в суспільстві.
Це сприяє: розвитку психічних функцій дитини (відчуття, сприймання, уваги, пам’яті, мислення, конструктивної діяльності); естетичному вихованню її; соціальному формуванню дитини, як особистості; забезпеченню розширення сфери її життєдіяльності та поліпшенню якості життя дітей.
В нашому закладі психолого-педагогічна реабілітація включає в себе:
– Заняття с психологом;
– Заняття з логопедом (дефектологом), сурдологопедом, сурдопедагогом;
– Арт-терапія;
– Заняття в залі сенсорної інтеграції;
– Заняття в музичній залі;
– Заняття з вихователем з корекційно-виховної роботи.
В нашому закладі впроваджена модель медико-соціальної реабілітації дітей з ураженнями нервової системи «Тандем-партнерство», а саме напрямок: «Сім’я – дитина – фахівець». Завдяки таким напрямкам вирішуються такі питання, як:
– Розуміння батьками проблеми дитини;
– Виявлення та ознайомлення батьків із можливостями дитини пристосуватися до навколишнього середовища;
– Сумісна («Батьки-фахівець») розробка програми реабілітації дитини;
– Навчання батьків елементам індивідуальної реабілітації: ЛФК, масаж (в т. ч. логопедичний), логопедична та психолого-педагогічна корекція, поведінкова терапія;
– Визначення (сумісно «Батьки-фахівець») ефективності реабілітаційних заходів у відношенні до дитини в динаміці її розвитку;
– Сприйняття батьками своєї дитини не як інваліда, а як рівноправної людини з особливими потребами;
– Визначаються напрямки та перспективи подальшої реабілітації кожної дитини за ступенем її можливої адаптації (повторні курси реабілітації в нашому Центрі, лікування в інших закладах, санаторно-курортне лікування тощо.
В роботі ми застосовуємо декілька авторських методик, традиційні та нетрадиційні методи та прийоми:
– Методика Монтессорі – принцип праці педагога з дитиною будується за правилом: «Допоможи мені зробити це самому», а також «Свобода і дисципліна» – мотивує дитину на пізнання нового.
– Методика Кандибура – з її допомогою розвиваємо пам’ять, увагу та мислення. Важливе місце займають спеціальні вправи на встановлення контакту дитини з оточуючим світом.
– Елементи методики Нумікон – методика є своєрідним мостом, що дозволяє дитині співвіднести абстрактні поняття із реальними відчутними обертами з оточуючого середовища.
– Елементи методики Макадо Шичиди – особлива увага надається розвитку саме правій півкулі мозку, яка відповідає за інтуїцію, фантазію та пам’ять.
– Карточки Глена Домана – дозволяють закласти основи для розвитку високого рівня інтелекту, сформувати стійку тягу до навчання, навчити неймовірно ранньому читанню.
– Блоки Золтана Дьенеша – діти навчаються порівнювати, узагальнювати, класифікувати предмети за різними ознаками. Заняття з блоками Золтана Дьенеша навчать дитину усвідомлювати простір та розташування предмета у ньому.
– Набір Кюізінера – для логічних ігор. Навчання в ігровій формі з набором Кюізінера засновується на принципі наочності.
– Методика Тари Делані – ефективний метод ігрових занять з особливими дітьми.
– Пальчикові ігри – сприяють розвитку мовлення, творчої діяльності. Сюди входить пальчикова гімнастика, масаж природніми матеріалами (шишки, каштани та ін.), вправи з масажерами (колючими м’ячами, су-джок).
Реабілітація у нашому Центрі має великий попит у пацієнтів.
Ефективність реабілітації складає 97% покращень.
Реабілітація дітям проводиться безкоштовно, платні послуги не надаються.